torsdag 6 januari 2011

Julen som nu är förbi!

Julen tillbringades hos mina föräldrar i Umeå. Det var första gången vi firade jul alla tillsammans i deras lägenhet.
Det var mysigt men jag saknade trots allt känslan från Lerbäcken. Mitt älskade Lerbäcken!
Jag fick bl.a. de resterande delarna till min Willow Tree julkrubba och jag är verkligen jättenöjd med den. Den är så himla fin! Synd att man inte kan ha den uppe året om.


Marit fick ett berg av julklappar på juldagen, eftersom hon var hos sin pappa och farmor å farfar på julafton. När tomten hade gått så sa hon:

- Nu tror jag det räcker med julklappar!


Det var en "vanskapt" tomte även i år. Kanske kommer de från samma landsdel, men de tycks ha näsan där munnen ska vara.

Förra årets tomte!!

Jag hittade den absolut bästa julklappen till min syster. När vi var yngre brukade vi låna denna bok på biblioteket. Det är jätteroliga teckningar i den och vi skrattade alltid så vi grät.



Jag tror att hon tycker den var kul nu med - några år senare!
Tåstrumpor verkar även ha varit på modet i jul!
Det spelades spel, bl.a. bajsspelet...
...och det käkades godis tills tänderna nästan trillade av!

Å detta är partydrickan som Marit och Sacha skulle dela på på nyårsafton,men fick drickas dagen efter istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter