fredag 11 juni 2010

Prestationsångest!

Jag har aldrig påstått mig ha bra hand med växter och planteringar osv.
Jag skulle vilja vara den där tjejen med de gröna fingrarna och det brinnande intresset. Jag förundras över och beundrar vackra blommor, trädgårdar och planteringar.

Men jag kan för mitt liv inte lägga ner så mycket tid och energi på det.
Planen att utöka stenpartiet med mer växter och en damm - det får bli nästa sommar. Jag orkar inte ta tag i det i år.


Det blev planterat perenner i stenpartiet. Hoppas de överlever vintern. Jag ska bygga på med mer stenar men jag orkade inte börja kånka dem idag.

Men drömmen om ett lummig engelsk trädgård, den finns kvar och får väl bli ett livsprojekt i takt med att jag lär mig.

Jag fick i alla fall hjälp av Camilla med att plocka ut växter och hon gjorde en ritning till mig hur jag skulle placera dem. Tack! Det var till stor hjälp.



Men när jag stod där i blåsten (dock varma vindar, men min tröja envisades med att blåsa upp i ryggen hela tiden och fick mig på mindre bra humör) så tänkte jag på vad min syster och min kära vän har sagt.
Att det är hemskt att jag som inte är intresserad (och kunnig) får en så stor trädgård medan de bara kan plantera på sina balkonger, de som verkligen ÄR kunniga och intresserade.

Min syster höll på att dö när hon frågade vad jag köpt för blommor och jag inte visste. Jag kom inte ens ihåg namnet på den vanligaste svenska blomman.....den är vit med gul mitt och växer i vägkanten......öh PRÄSTKRAGE!!!
Så när jag stod där i blåsten, som sagt, så drabbades jag helt plötsligt av värsta prestationsångesten. Faan! Jag blev rent på dåligt humör!

Så härmed bjuder jag in min syster, och min vän att plantera och ha er bäst ni vill på min gård!
Varsågoda!


Sommarblommor i båten


Lite blommor på bron

I Luleå och Umeå har det varit skolavslutning och studentfirande idag. Hoppas alla haft en skön dag och så hoppas jag att min guddotter Liv får en härlig födelsedag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter