lördag 17 juli 2010

En dag i skärgården


Curry på äventyr
Härom dagen hade vi planerat att åka ut med båten på picknick. Det hade lovats vackert väder men när vi vaknade på morgonen var det grått och blåsigt.
Pga av en hemsk båtresa från Danmark när jag var runt 5 år så är jag lite rädd att vara ute på vattnet när det går vågor. Och det gjorde det den här dagen. Ganska mycket.

Vi bestämde oss för en dag på land istället. Men när Madde, Robert och barnen kom så hade det lugnat sig lite. Vi packade därför mat coh ungar i båten och puttrade iväg till Brändön.
Ett glatt gäng till sjöss
När vi kom dit var det alldeles vindstilla på stranden och solen började lysa.

I landkomna


Sjön suger - alla var hungriga

Så det blev en lyckad tur med en massa god mat, trevligt sällskap.


Vi har en väldigt snygg båt

Hemma igen fortsatte barnen att bada i poolen medan Madde tog tag i att rädda vissa utsatta delar av mina blommor. Tack!
Adelina fotar sina figurer - på Smilla

Och tack för en härlig dag!

1 kommentar:

  1. Hur mysigt har inte ni haft det !!! verkar som ni alla haft det toppen ! :)
    Fina foton som vanligt Malin.

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter