måndag 2 augusti 2010

En hejdundrande vecka med en blixtvisit

Förlåt mig för att jag låtit bloggen förfalla. Jag har faktiskt bra anledning. I helgen så hade jag min första utställning av mina tavlor och figurer. En utomhusutställning som heter Konst i det gröna. (klicka här för att se bilder)



Sen har det varit en ovädersvecka här i Luleå. Det har åskat varje dag och första dagen var det värsta jag varit med om. Jag hann dra ut kontakterna till det mesta innan strömmen försvann. Men sen slog blixten ner i vårt hus. Det blixtrade från alla lampor och jag blev skiträdd. Jag är faschinerad av naturens krafter och brukar alltid säga att jag skulle vilja åka på t.ex tornado-safari mm. men när det händer nåt så blir jag skvätträdd.


Hur som helst så blev vår digitalbox förstörd, samt telefonen och internet. Så det tog ett tag att få ordning på allt igen.

Vi har haft främmande om vartannat här, blandat med jobb och förberedelser för utställningen.
Jag har som jag uttryckte det till min sambo "gett upp hemmet". Och det måste jag ta tag i igen.

Här kommer i alla fall lite bilder från tiden som gått.


Fördelen med att bo vid havet är vinden som lyfter draken!


Evelina och Robert får fart på draken

Förundrad tjej


Nu börjar det bli mysigt mörkt på kvällarna
Metspöet redo att användas

Såpbubbledansen

Små ogräs växer på min gård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter