onsdag 15 december 2010

Funderingar om det nya året

Jag fick idag höra att jag blivit en trendsättare! Vad för trendsättare undrar ni säkert. Inte vilken som helst - utan en "skumtomtefudgetrendsättare"! Puh, det var ett långt ord.



Har känt mig lite deppig de senaste dagarna. Orken tryter och jag har inte motivationen att ta tag i vissa viktiga saker.
Årstiden och mörkret tar väl ut sin rätt också. I helgen ska vi i alla fall ha julmys. Det känns roligt och efterlängtat.

Har förresten köpt en ny kalender för 2011. Det känns alltid lika bra. Någonstans känns det som att man får starta på nytt, fräscha nya idéer och krafter. Alla sidor är tomma - alla möjligheter står öppna.

Med risk för att låta lite neg nu, så blir allt oftast som vanligt. Jag gör så som jag alltid gjort, enklast så.....men kanske 2011 blir det ultimata på-nytt-startningsåret! Den som lever får se.

Men idag hittade jag en till kalender i min sambos bil, som han hade fått på djuraffären.....
Då kommer jag ihåg känslan när man stod och bläddrade i hästkalendrar och liknande. Valde den kalendern med de sötaste djuren.


Kanske är det just denna kalender jag ska använda för nästa år!

1 kommentar:

  1. Ja du, måste hålla med om att du har blivit en skumtomtefudgetrendsättare. T.o.m jag som varken gillar skumtomtar eller vit chocklad måste testa att göra en sats med skumtomtefudge. Det ser så himmelskt smarrigt ut på dina bilder. Och det verkar så kul att få smälta tomtar. ;)

    Kram & krya på dig!
    //Sabina

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter