måndag 20 december 2010

Julveckan

Måndag. Fyra dagar kvar till julafton och min farmor fyller...93 år eller om det är 94. Hon är gammal i alla fall. Men förvånandsvärt pigg och klar.
Men hon hör dåligt. Jag pratade nyss med henne i telefonen och hon lät frånvarande (för att hon inte hörde något) så hon lämnade över luren till Bertil (vars fru bor på samma äldreboende som farmor).
Jag sa att vi inte kommer förbi idag, utan imorgon istället. Mats kom hem från jobbet och kände sig risig och det känns inte som att man vill åka dit och smitta ner gamlingarna.

Om min sambos risighet då. Gode gud - låt honom inte få magsjuka. Hellre förkyld, men inte magsjuka!!!!
Nu ligger han nerpackad under filtar framför TV:n. Jag hatar när folk i min närhet är sjuka.
Det värsta som fanns var när man var yngre och bodde hemma och mamma låg på soffan och såg risig ut. Huvvaligen!!
Jag svalde ett antal vitpepparkorn för att vara på den säkra sidan. Det ska tydligen hålla magsjukebakterier borta.
Häng kvar...måste ge honom några med....kommer snart.

Så ja...tugga inte, bara svälj. Tacka vet jag huskurer.
Gode gud, låt det funka!!

Knattarna är ute och springer. Det låter så gulligt när de rusar kort och tvärs över golvet.
De har börjat bråka med varandra och ibland skriker de som om de håller på att ha ihjäl varandra.


I helgen var Freddy, Sarah, Tilde och Alex här. Vi drack glögg, åt pepperkakor, christmas teacookies, choklad och mandariner.
Vi såg både "Ett päron till farsa firar jul" och "En lysande jul".
Sen på morgonen åt vi gemensam frukost och tände 4:e ljuset.
Hade laddat för - 35 grader kallt idag men det blev bara - 17. Man kan ju inte få allt.
Nu ska jag fortsätta jobba på min hemsida och sen ska jag slå in de sista julklapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter