torsdag 11 mars 2010

11 mars

Vi har ju som sagt rivit ut bastun nu. Det blev stort inne i badrummet och en lite ovanlig form. Men jag tror detta kommer att bli riktigt fint när det är klart.



Hålen i golvet där väggen stod är lagade, våtrumsmattan på golv och väggar bortrivna. Takreglar uppe. Toalettstol, tvättställ och dusch borta.



Vårat badkar fick vi igår och det står just nu i hallen, med två katter i.
På måndag kommer mattläggaren och lägger golvet samt kaklar i hörnet där vi ska ha badkaret.



Vi har köpt ett linneskåp från ikea. Vi hittade det på Blocket för 1300 kr istället för 1895 som det kostar på butiken. Och det var i princip oanvänt.


Jag gillar det skarpt och har gått och sneglat på det länge, men vi har ju inte haft någonstans att ställa det. Har grundmålat det och ska snart måla på det med den färg det ska vara - antikvitt. Jag tycker inte den gula färgen passade in i badrummet med de färger vi ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter