måndag 6 september 2010

Eldfesten

Som jag skrev tidigare så hade vi en eldfest/höstfest i lördags. Det var verkligen jättemysigt.



Vi hade planerat att sitta ute i pergolan, men som alla vet så kan man inte styra över väder och vind. Detta gjorde att vi även hade en backup - uterummet.
Dagen innan så blåste det fruktansvärt mycket.
Men i lördags vaknade vi till sol och det var totalt vindstilla. Så efter att vi letat upp alla ljuslyktor, maschaller, vedkorgar mm så började vi pynta i pergolan. Jag lagade en kantarellsoppa (och jag som aldrig lyckats med soppa tidigare) Den blev faktiskt jättegod!


Det var fortfarande ljust när alla gästerna kom men när mörkret sänkte sig så blev det såååå himla mysigt!

Jag gillar den norrländska ljusa sommarnatten men det skulle vara mysigt att kunna tända lyktor ute när det fortfarande är varmt.

Att kunna ligga på marken och titta på stjärnorna utan att behöva vara inpackad i dun för att hålla värmen.


Detta "fenomen" kallas för luffareld


Och så här vackert blev det när den brunnit ut

Det var en trevlig kväll med trevligt sällskap.

På morgonen när vi höll på med frukosten upptäcke jag kossorna som stod ute i vattnet.
Jag gick ut för att fota dem men fick en lite obehaglig känsla när alla vara stannade upp, stod stilla och glodde på mig. Det kändes som att det var stunden före anfallet, men kossor är väl snälla....eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter