onsdag 8 september 2010

Nostalgins vindar sveper iväg mig....

Åh....i förrgår gav vi oss på uteförråd nr 2. När jag skulle byta ut en flyttkartong som blivit mosad hittade jag en massa spännande grejer.


Först och främst - alla mina kasettband med inspelningar från radio. Typ halva låtar, snuttar och trax.....har precis satt in det första bandet och slagit på. Mmmmmm....nostalgi.

Hittade även alla skolkataloger och en massa teckningar och sånt från det att jag var liten. Ska sätta mig och kolla igenom det någon dag.

Men det bästa av allt var att jag hittade ett foto som jag fick av min farmor, föreställande farfar när han var ca 2 år. Jag har letat som en galning efter det fotot men inte hittat det. Kände mig ledsen över att det försvunnit - det är ju liksom oersättligt.
Men så hittade jag det i den kartongen. Fatta hur glad jag blev!


Tänk att min farfar varit så här liten och söt!!

Sen måste jag ju få visa hur vacker det var här ute i går morse kl 4.30.



Ser att det fallt en del löv på gräsmattan nu och längtar efter att kratta. Men jag ska vänta tills det fallit mer. Och idag är det så himla blött ute. Det har varit dimma sen jag vaknade.
Nu ska jag gå och fixa lunch! Tjing tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter