torsdag 30 september 2010

Några dagar i Prag

Vi har tillbringat några fantastiska dagar i det vackra Prag. Ätit god mat, druckit god öl, umgåtts med goda vänner och promenerat och njutit av det vackra och varma vädret.


Här kommer lite utvalda bilder.



Yummie!


Den vackra S:t Veits katedralen



Lillsidan





Den gamla judiska kyrkogården. Vi läste att det låg människor begravda i 12 lager här. Det var trångt mellan gravstenarna och de var oerhört gamla.




På väg upp mot Pragborgen njöt vi av utsikten.


En av många statyer på Karlsbron


Musiker som jazzar på samma bro.

Tynkyrkan såg ut som ett Disneyslott när det var upplyst på kvällen.

Hittar ni figurerna?
Demostration mot eller för något. Jag förstod inte skyltarna - men det var typ hela Prags befolkning kändes det som.

Två trötta gossar



Öl - om det var någon som tvekade...

Kvällspromenad bland gamla hus. Gillas!!



Vackra bär mot vackra blad



Krutporten

Jag kan rekommendera er att besöka denna vackra stad!

1 kommentar:

  1. Hej vackert har alltid drömt om Prag, men någon dag så kanske... Titta in till mig om du vill delta i min tävling/utlottning!
    Kram Annica, Home No.1

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter