fredag 3 september 2010

Eldar och kantareller

Alltså, låg vatten är det minsta man kan säga. Vår tomt är dubbelt så stor nu.


De ringde förresten från slottet idag och de ville att jag skulle bli deras hovleverantör av sallad (obs! Se inlägget innan). Jag sa att det skulle väl kunna gå för sig. Då slipper jag ju skaffa kaniner.
Imorgon ska vi ha en "eld-fest" här. Vi ska äta middag ute i pergolan och tända en massa eldar på gården. Förse alla gäster med filtar och öronmuffar och så ska vi insupa hösten tillsammans.
Menyn kommer att bestå av Kantarellsoppa och lantbröd och till efterrätt knäckig äppelpaj och glass.

Alla som känner mig vet att jag är världssämst på att laga soppa. Men jag har hittat ett recept...och jag känner mig ganska säker på att jag kommer lyckas! Håll tummarna!
Förhoppningsvis kommer jag kunna ta lite fina bilder imorgon. Återkommer med dem sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter