onsdag 14 april 2010

Det går framåt med mina projekt

Nu är sekretären målad. Efter mycket arbete med att slipa och grundmåla blev den vackert turkos. Två nyanser. Själva sekretären ljust turkos och lådorna lite mörkare.


Knoppar inhandlades idag på Hjortgården. Det blev små rosa med vita prickar. Det tycker jag blir bra eftersom det ska vara min arbetsplats som kräver lite glädje och inspiration.

Jag slipar för fullt på "växasängen". Måste byta ut botten på den för den är sliten och sprucken. Ska göra det innan jag grundmålar den.

Det är underbart skönt att solen tittar fram och faktiskt värmer. Nu kan jag stå ute och köra med varmluftspistolen och slipmaskinen.

Välkommen in i min verkstad. Ja, det ser tyvärr lika illa ut som det är i verkligheten. Men snart kan jag plocka ihop lite grann i alla fall.

Stolarna är grundmålade och en stol är nu helt klar med ny sits och allt.
Tro det eller ej, men jag syr!
Jag är väldigt nöjd med resultatet!
FÖRE

EFTER

Den här hyllan köpte vi också på Hjortgården. Den har nu Mats borrat hål i och installerat två spotlights i. Vi har satt upp den ovanför spegeln. Den var mörkgrå när vi köpte den men jag har målat den vit så det ska passa spegeln.

1 kommentar:

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter