onsdag 28 april 2010

"Hemma" i Umeå

Jag är ju som sagt i Umeå hos mina föräldrar. De flyttade hit förra sommaren. Innan dess bodde de i Luleå. Huset som såldes i och med flytten var mitt barndomshem och jag har haft rätt jobbigt med att det inte längre finns och att någon annan nu bor i det.
Det känns precis som att jag snart ska kunna åka hem dit igen, men så är ju inte fallet.
Nu bor min mamma och pappa i en lägenhet i Umeå, på 5:e våningen.

Det har tagit nästan ett år för mig att kunna få känslan av att det här är "hemma". Men nu har den kommit fram lite mer.
De har gjort om en hel del här, tapetserat, kaklat osv.

Så här såg köket ut innan de flyttade in, alltså mäklarbilderna som låg ute på Hemnet:

Och nu när de gjort om, med nytt kakel, fläktkåpa, några flyttade skåp och en illgrön list ser det ut så här:



Min mamma har målat om träsoffan som står ute på balkongen. Jag har en träsoffa hemma som jag kanske skulle måla om, men jag vet inte vilken färg.
Före

Efter
Någon som har något förslag?

1 kommentar:

  1. Så fint och så fin soffan blev.
    Ha en bra vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter