onsdag 7 april 2010

Onsdag

Badrummet - ja, nu är tapetseringen klar. Vattnet indraget, toaletten på plats.
Linneskåpet är målat och ställt in. Jag har däremot lite bättringsmålning kvar på det samt att jag ska sätta upp ett tyg på insidan av glasdörrarna så man inte ser rätt in. Det känns inte så fint med handdukarna synliga.

Vi köpte en spegel på Jysk, som jag tyckte var riktigt fin och passande i rummet.


Mats lackade på några av trälisterna igår. Jag hade slipat av dem för de var alldeles ruggiga.



Som ni ser på bilden så har vi lånat en kristallkrona av mina föräldrar. Den hängde i salen hos min mormor och morfar. Jag minns att jag tittade på den när jag var liten och tyckte att den var så vacker. Och den passar ju perfekt här inne!

Sekretären jag köpte på Blocket i Umeå kom med mina föräldrar upp nu i påsk. Den har jag slipat av och grundmålat. Den ska stå i min pyssel/arbetshörna. Jag ska måla den turkos.



Min orkidé som står i klädkammaren har börjat yngla av sig. Nu vet jag hur man gör med dessa små skott. Första gången det kom en avkomma på en orkidé bröt jag bort den och satte skottet i vatten. Tänkte att det skulle komma rötter.

Men jag fick lära mig att man ska vänta tills den får luftrötter innan man bryter loss den. Sen lindar man in rötterna i vitmossa och planterar den.

1 kommentar:

  1. Va du e duktig Malin, ser alldeles jättemysigt ut. Kristallkronan minns jag, tänk att den passade så bra i badrummet. Vi håller på att leta en gård här i området, drömmer om inredning och hoppas att vi lyckas.
    Kramar, Berit-Marie

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter