onsdag 21 april 2010

Mitt i veckan

Nu är som sagt sekretären färdigmålad med knoppar och allt. Det har den ju i och för sig varit några dagar men jag har inte fått ändan ur vagnen och fotat den.



Knopparna ser ut som små flugsvampar eller Super Mariohattar. Jag tycker de är gulliga!
Jag ska nu se till att få dit allt pynt och fixa till en stol jag kan sitta på. Det blir jobbigt för ryggen om jag måste stå :)
Jag var och superfyndade idag på Röda Korset. Hittade ett sånt fint vitt tyg som jag kan klä en stol med. Jag har sett liknande tyger på Ohlssons Tyger nu, fast i andra färger. Jag vet inte vad meterpriset ligger på där men säkert runt 179 kr/meter.


Jag betalade 10 kr för en meter!!!!! Och som grädden på moset hittade jag sånt där krulligt band som jag kommer ihåg att min mamma brukade dekorera gardinerna med när jag var liten.

Endast 5 kr! Förstå vad billigt!

Igår hade vi besök och fick såna fina tulpaner. Det är verkligen vår!

4 kommentarer:

  1. Åh - har du en blogg - så roligt - kan jag tipsa b på hemmavid om den?

    Så snyggt det blev med knopparna - vilken underbar sekretär!!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Hej,
    och tack för din rara hälsning hos mig.
    Så duktig du är att fixa till gamla möbler - lycka till med din verksamhet! Och jo, den Pottery Barn-inspirerade trappan skulle ju göra sig ryslans bra...den är ju så läcker!

    Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  3. Oj, vet inte om bilderna var från Pottery Barn, vet inte riktigt vad jag fick det ifrån... med trappan på bilden är i alla fall snygg!

    SvaraRadera
  4. helt underbar! den sekretären ...!!!

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter