torsdag 20 maj 2010

En dag i trädgården

Jag har krattat nästa hela dagen. Fått bort en massa gamla kvistar och sånt ur häcken (hur sjukt lät inte det där?? :)
Det har börjat blomma så fint längs husväggen och i stenpartiet. Gula tulpaner och lila små blommor.



Vi har en väldigt stor gård vilket gör att allt vår- och höstarbete ute tar ganska lång tid. Men det är kul att hålla på och fixa, speciellt när det är skönt väder.



Vi köpte ju en ny matta på Ikea som vi ska ha under soffbordet. Min kompis Madde berättade att hon haft samma matta i sina döttrars rum förut och att den luddade nåt fruktansvärt om man inte dammsugit och piskat av den.

Därför skulle jag vara smart och göra det innan jag lägger in den.


Jisses, vilket jobb. Jag kammade den och kardade den med kattborsten. Luddet tog ju aldrig slut.

Detta är bara hälften av luddet!
Jag misstänker att den där mattan inte kommer vara min kompis. Den verkar dra åt sig ALLT! Och vi som har katter - jag vågar inte tänka på hur den ska se ut efter ett tag.
Nu ska jag lägga mig! Sov så gott!!

1 kommentar:

  1. jo den luddar något förfärligt ! Min luddar ännu efter 3 år !! Den i sannas rum är en likadan i vitt och den luddar inte bara den röda :s Kram

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter