torsdag 20 maj 2010

Sommaren tågar in

Den senaste veckan har det varit sjukt varmt och strålande sol här i Luleå. Alla knoppar har fullkomligt exploderat och gräsmattan har börjat gå från brungult till grönt. Det har varit härligt i det avseendet men oerhört jobbigt i pollenavseendet. Men nu är det värsta snart över.



Jag har hunnit vara ute och fixat lite i trädgården, rensat i förrådet och krattat undan lite döda löv. Har till och med fått en aningen solbränna på mina armar.
Det var åska och regn en kväll så jag passade på att fota molnen på väg in. Mycket vackert!



Småkatterna har börjat få vara ute, men Curry är så feg - han ligger mest och spanar i dörröppningen. Smilla däremot vågar sig liiite längre ut, typ nedanför altanen.



Det är skönt att kunna sitta ute med en kopp kaffe på bron.
Ta en paus med någon bra bok eller tidning. Synd bara att det är såå mycket som ska göras på våren. Jag har svårt att bara sitta och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter