onsdag 2 februari 2011

Dag 8 - ett ögonblick

Igår var vi hemma, sjuka båda två. Sitter i soffan och slötittar på Oprah. I ögonvrån ser jag nåt stort och mörkt. Vänder mig mot fönstret och ser en jätteälg som står på gården.
Jag blir alldeles till mig och skriker till Mats
- Kolla älgen!!!!! Var är min kamera?
Rusar ut i arbetsrummet för att hämta den och när jag kommer tillbaka så är älgarna - ja för det var 3 st) på väg ut på isen.
De hade tydligen hört mig skrika och blev rädda. Typiskt, men jag fick en bild på en älg på väg bort i alla fall.

Ett annat ögonblick är när vi ligger i sängen och pratar på morgonen. Mats tittar mot TVn och säger:
- Nämen, vad fint med utställningen av galgar som hänger där!
Jag rensade i klädkammaren för ett långt tag sedan. Hängde överblivna galgar där TILLFÄLLIGT.
Men det är ju så finurligt att när man ser dem varje dag så ser man dem tillslut inte.
Ska jag ta bort dem eller ska de hänga kvar? Det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter