onsdag 16 februari 2011

Hur vet man?

Om en älg står i i skogen med snö upp till axlarna, hur vet man då om den har fastnat?


Klockan var 07.40 igår morse och den frågan cirkulerade i mitt huvud på väg till jobbet.
Det var nämligen det jag såg på väg mellan Björkskatan och Porsön.
Jag ringde både min sambo som då befann sig i Halmstad och min pappa i Umeå och frågade om jag skulle ringa någonstans efter hjälp.
Jag fick inga seriösa svar någonstans ifrån. Min pappa tyckte jag skulle ta med filtar från jobbet och fara och lägga över älgen. Roligt!

Höll noga utkik när jag körde hem på kvällen men såg inte älgen någonstans....stackarns lilla djupfrysta älg! Kom till mig så ska jag värma dig!
Ser någon vad som står på fönstret i vårt badrum?
REDRUM

Alla ni som har sett The Shining vet vad det betyder. Ni som inte har det, vänd på ordet. Vad blir det då? MURDER

Upptäckte detta när jag hade badat en morgon. Jag behövde inte gissa två gånger VEM exakt som hade skrivit det. Min kära syster - som garanterat skulle skita ner sig om jag gjorde så hos henne. Hon är dessutom livrädd för tanter och när folk kryper och rör sig ryckigt.
Hon är rädd för Sylvia Ganusch

Lägg märke till häftklammren i pannan.

Och så är hon rädd för Dr Vannacutt (tänk på hans namn)

Jag hade faktiskt tänkt köpa detta block till henne på Lagerhaus men nu har jag inte sett det på hyllorna deras. Hon har kanske köpt upp alla.

1 kommentar:

  1. Ni är helt fantastiska =))) Du för att du är alla djurens bäste vän...O Tove bara för att hon är så "Lilla My"... Kom inte här och kom...Då får ni smaka på andra bullar... =)))

    Magda

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter