torsdag 17 februari 2011

Genvägar för att slippa undan


Ja, det är väldigt dammigt och stökigt hos oss.
Det känns snudd på äckligt faktiskt. Men jag har städat lite idag, tvättat och rengjort på toa. Så det är en liten förbättring.

Klockan är 14.20 och solen skiner för fullt. Det är vacker ute och även svinkallt. Min kompis Sarah sa att det kunde bli -39 på söndag. Jag hoppas hon har fel.
Vi ska köra bil på söndag och tänk om något skulle hända med bilden och vi blir stående. Vi skulle frysa ihjäl på 5 röda.

Jag drömmer om tunna gardiner i ljusa färger, tulpaner på bordet, nyvädrat och alldeles rent.
Om vi bara får klart badrummet, och kommer upp med de nya och hela tapeterna i vardagsrummet, flyttar in skåpet som farfar gjort till matrummet och den turkosa byrån till arbetsrummet....då får vi ordning och det känns mer motiverande att städa och få det klart.

Badrummet idag!

Just nu hittar jag hela tiden anledningar att smita undan. Som när man skulle läsa läxorna fast tvärtom!

Men kaffe, skulle det kunna vara nåt?
JAA MEN TACK, ABSOLUT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter