fredag 28 januari 2011

Dear mum!

Idag är ingen vanlig dag, för det är min mammas födelsedag.
Och ingen vanlig födelsedag utan hennes 60 års dag.


När jag tänker på ålder och tänker på 60 år så känns det gammalt (förlåt!). Men det kanske är för att man tänker på hur t.ex. mormor och tanter i byn såg ut när de var 60 år.
Hur de gick klädda och så.


Det är annorlunda med min mamma. Hon ser inte ut att vara 60 år. Hon varken klär sig eller agerar 60 år.
För den skull inte sagt att hon klär sig i "ungdomskläder". För det finns inget värre än när äldre människor desperat försöker hålla kvar ungdomen genom att klä sig i kläder som är passande för 20 åringar. Då ser man gammal ut!


När jag är i min mammas ålder vill jag vara lika piffig och fräsch som hon.
Jag hoppas jag ärvt lite bra gener så jag slipper sova i formalin för att bibehålla ungdomen!
Med det här vill jag bara säga en miljon gånger grattis till världens underbaraste och finaste mamma!
Grattisgrattisgrattis!
Vi firar dig inte idag, men nästa helg, då jäklar smäller det!!

Puss på dig!

Min mamma och hennes "bror" Micke

1 kommentar:

  1. Du rör och berör alla mina känslor med det du skriver.
    Jag tackar och tar emot allt från dej, ett av mina underbara barn.
    Är man en underbar mamma så har man underbara barn också, jag har turen att ha två underbara barn det är dom som fått mej att behålla min "ungdom" så länge. Tror inte att det är bara gener och inget formalin utan det är barnen som gör mitt liv.Älskar dej!

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter