lördag 22 januari 2011

Las Vegas

Jag lovade tidigare att jag skulle bjuda på lite bilder från vår resa till Vegas.

Well, enjoy!

Den berömda Las Vegas skylten. Alla ville stanna och posera framför den vilket orsakade lite trafikkaos.

Registreringsplåten på vår bil! Varför har vi inte såna fina här i Sverige??

Det första man möttes av på flygplatsen - enarmade banditer!


Vårt hotell The Luxor, men en enorm ljusstråle från toppen av pyramiden. Den sägs kunna ses från rymden. Jag har inte kollat om det stämmer!
Över 5000 rum tror jag det hade. Lobbyn var så stor att den rymmer 6 st jumbojet.

Vårt hotell som det ser ut i dagsljus. Och ett vackert guldhotell bredvid.
Schoolkids!
Glass från Baskin Robbins

I Vegas finns nåt för alla. Detta var för mig!
NATURLIGTVIS gick jag in med en motsträvig sambo bakom mig!
- Men kom nu! Visst är du klar nu! Vi SKA INTE ha nån katt! Nu går vi!

Mäktigt att stå under flygplanen som dundrar förbi på väg in för landning.
Hotell New York med en berg och dalbana som gick utomhus runt hotellet! Huga!
Las Vegas utan Wedding Chapels är som glass utan strössel! Jag personligen skulle inte vilja gifta mig i Vegas. Kanske skulle kunna förnya löftena efter ca 10 år och göra en rolig grej av det med Elvis, Vegas och hela kånkaronget!

Men några gifte sig i alla fall!

Tidig morgon på min födelsedag. Vi tog en roadtrip till Kalifornien och Los Angeles.
Kikade in på coola Peggy Sue´s diner. I heart the 50´s!

Hollywood med dess stjärnor. Nästa gång vill jag ha mer tid där!

Den berömda skylten. Som vi letade. Kanske bakom nästa berg, eller nästa!

Venice beach i solnedgången. Det blåste kallt! Brr!


Jag hade inte stativet med mig men försökte mig på att ta kvällsbilder. Det blev väl hyfsat!
Luxor med sfinxen! Taget i farten från bilen.

Mats med Caesar - på Caesars Palace
Ett citat från favoritfilmen Baksmällan:

Alan Garner: Can I ask you another question?

Lisa: Sure.

Alan Garner: You probably get this a lot. This isn't the real Caesar's Palace is it?

Lisa: What do you mean?

Alan Garner: Did, umm... did Caesar live here?

Lisa: No.

Alan Garner: I didn't think so.


Vi hann besöka tre delstater på vår resa, Nevada, Kalifornien och Arizona. Och så hade jag Florida sen tidigare. Då är det bara 45 stater kvar att besöka!

1 kommentar:

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter