torsdag 27 januari 2011

Unbehagliche mänsche

Idag skulle jag egentligen bjuda på listans dag 5 - min sambo, men det känns som att det krävs lite mer tid än en kafferast för det inlägget.
Jag jobbade stängning igårkväll. Näst sista kunden köpte en sprayfärg. Hela han luktade sprayfärg och så upptäckte jag att han provsprayat på en lapp.
Tänkte inte mer på det förrän Robin sa att han hittat honom i kemrummet där han stod och testade färgen.
Robin sa att han nu var tvungen att betala för den eftersom han inte bara kan testa den och sen ställa tillbaka den. Dels vill ingen köpa en bruten förpackning och sen så kloggar färgen igen flaskan.
Killen hade svarat surt att det inte fanns nån lapp där det stod att man INTE fick testa färgerna.
Robin kontrade med att det inte finns nån lapp på systemet heller, där det står att man inte får provsmaka ölen för att se om man vill ha den. Men ingen gör ju det ändå!
När vi hade stängt och skulle gå ut till bilarna cirklade killen med sin bil utanför och glodde upp på oss.
Det kändes lite obehagligt. Vad är det för fel på människor som blir så aggressiva för såna självklara saker.
Nu ska jag stämpla in och återgå till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter