fredag 14 januari 2011

Jag värmer upp inför shopping

Imorgon bär det av till Haparanda för divere inköp från det blågula varuhuset! Jag har listor på grejer från flera stycken.
Det ska bli så skönt att få undan alla grejerna i ett skåp.
I förrgårkväll när jag låg och läste så hörde jag smällar utifrån, och när jag tittade ut och bort mot Brändön var det ett jättefint fyrverkeri. Det var oerhört vackert. Undra vem som firade vad?!

På morgonen vaknade vi strax innan 6 av ett muller och sängen skakade. Det var en jordbävning, 2,5 på richerskalan.
Det känns lite häftigt att det händer här uppe. Samma sak var det förra sommaren när jag och min syster satt vid datorn. Plötsligt hördes ett muller som närmade sig och så började allt skaka. Den jordbävningen tror jag låg på över 3.
Men jag är glad att jag inte bor i länder där det blir våldsamma jordbävningar och folk blir skadade och mister livet.

Igår skrattade jag för mig själv när jag kom till jobbet. I smyg smög jag omkring och tejpade upp två lappar, en till Mats och en till Freddy! He he he!!

Text på denna: Jag är stolt över dig min son! Från din far C.Fexmo
Det blev varmt uppskattat! he he

När jag kom hem kastade jag mig på sängen - BRAK! Va fan hände! Mats undrade om jag knäckt hela sängen....tja....mer eller mindre.

Men inget som inte gick att reparera med hammare och spik.
Ikväll kommer Jennie, Melker, Max och My hit och vi får checka av lite skvaller! Kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter