måndag 10 januari 2011

Två problem

Jag har två problem:

1. För lite tid - för många idéer
Jag hinner inte med allt jag vill. Detta gör mig oerhört frustrerad. Det känns som att jag lever under tidspress från någonting, jag vet inte vad.
Ibland får jag känslan av att jag har så kort tid att leva. Om det är i det stora hela med vår tid på jorden i förhållande till allt det "oändliga", eller om jag tror att jag inte kommer leva så länge (jag har INGA planer på att dö!). Jag vet inte.....men tiden känns som ett dilemma.

Jag har alltid som mål att strukturera och organisera för att underlätta och vinna tid. Men oftast blir det bara pannkaka av alltihopa.

Men nu är det ett nytt år med en massa nya möjligheter. Kanske lyckas jag strukturera upp det lite bättre i år.


2. För lite plats

Jag har alltid fått höra att "less is more". Man behöver inte övermöblera, man kan inte få plats med allt. Man behöver inte spara allt.

Jag har något slags behov av att spara för att minnas. Det är mitt sätt att hålla fast vid det förflutna. Det handlar inte om att jag inte kan leva i nuet och blicka framåt. Det handlar bara om att jag tycker om att ha något befintligt att titta på, känna på...för att minnas.

Jag bor i ett hus - egentligen rätt lagomt stort. Problemet är att jag inte lyckat organisera och planera det praktiskt. Jag stoppar grejer i kartonger, påsar osv (men jag är definitivt inte som såna här tanter på Outsiders!!) Jag behöver få ordning, med var sak på sin plats.

En stor grej är nu Luna Dsign. Det kräver en hel del grejer i form av material. Men också plats att förvara figurerna, så att det inte blir på bekostnad av annat utrymme.
I förrgår flyttade vi ner min turkosa sekretär (my pysseldesk) till gästrummet. Det ser faktiskt ut att funka att ha där, bara vi gör några smärre justeringar.
Detta öppnade upp ett utrymme i tvättstugan där jag tänkte att jag kunde skaffa ett skåp, där jag kan förvara alla pysselgrejer och färdiga figurer.

På lördag åker vi till IKEA och jag kollade runt på nätet och hittade denna hylla. Man kan ju sätta ett tyg eller nåt på insidan av glaset så man inte behöver se allt som är i det.


Hyllan finns i både svart och rött.
Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att lämna en kommentar!

Om mig

Mitt foto
Jag heter Malin och bor ute vid havet i Luleå. Jag älskar att pyssla, renovera och inreda. I min blogg får du följa min vardag med allt från tankar om livet,inredning, renoveringsprojekt och familjeliv.

Etiketter